Novartis i la Fundació Ulls del Món llancen una campanya solidària per a proporcionar assistència a 4.000 persones a Bolívia amb discapacitats visuals i escassos recursos
- #MiradasSinCeguera és una campanya online per la qual, amb cada nou seguidor a les xarxes socials de la Fundació, Novartis facilitarà revisions oculars a 5 persones a Bolívia fins a aconseguir les 4.000 revisions
- Aquesta acció s'emmarca dins la iniciativa #UnaCitaConTuVista de les associacions Màcula Retina, Acción Visión España i Novartis, amb l’aval de la Societat Espanyola de Retina i Vitri (SERV), per conscienciar sobre la importància de les revisions oculars en la prevenció de la ceguesa evitable
Barcelona, 14 de novembre de 2019 - Novartis, empresa líder en recerca i innovació, des de la seva àrea d'oftalmologia i conjuntament amb la Fundació Ulls del Món, llança una campanya en xarxes socials amb la qual es proporcionarà assistència ocular a milers de persones a Bolívia. Aquesta campanya neix de la importància d'una bona prevenció per a evitar patologies oculars i acabar amb la ceguesa evitable, un dels objectius de l'àrea d'oftalmologia de Novartis.
Per la seva banda, la Fundació Ulls del Món, va néixer l’any 2001 amb l'objectiu d'oferir a les persones amb deficiències visuals i sense recursos econòmics dels països pobres, atenció oftalmològica de qualitat per part dels seus serveis locals de salut i de fomentar les condicions per a disminuir la incidència de les patologies oculars en cada territori. A més, té com a objectiu conscienciar a la nostra societat sobre les deficiències en salut bàsica que tenen en determinats països.
A Bolívia hi ha moltes persones que no tenen accés a l'atenció mèdica primària i menys encara, recursos per a sotmetre's a revisions oculars. La prevenció en aquests tipus de patologies és indispensable per a evitar-les i tractar-les precoçment, parant el seu possible desenvolupament i prevenint així la ceguesa evitable. Com ens explica l’Àlex Sanfeliu, Director de l'Àrea d'Oftalmologia de Novartis España, “a Novartis estem compromesos amb la innovació i el desenvolupament de fàrmacs per a tractar malalties oculars, però també ho estem amb la conscienciació, la prevenció i l'accés a la salut visual a tot el món. Aquesta acció farà possible que 4.000 persones puguin revisar la seva salut visual i prevenir la ceguesa evitable”.
La campanya estarà activa durant tot el mes de novembre i consisteix en el fet que, per cada nou seguidor de la Fundació al seu Facebook, Instagram o Twitter, s'aconseguiran 5 revisions oculars a Bolívia, destinades a persones que no compten amb els recursos suficients per a fer-ho. Es tracta d'una acció dirigida a garantir l'accés a la salut ocular a Tarija i Oruro, dues regions vulnerables de Bolívia, amb la que des de Novartis es busca oferir revisions a 4.000 persones, aquesta tasca es podrà dur a terme aconseguint 800 nous seguidors.
La participació de Novartis en la campanya #MiradasSinCeguera suma una aposta més a l'estratègia de l'àrea d'oftalmologia de la companyia, que busca informar i conscienciar a la població general sobre la importància de la prevenció ocular per a una detecció precoç de les patologies oculars. En aquest sentit, aquesta acció es suma també a la campanya #UnaCitaConTuVista, que va llançar Novartis amb motiu del Dia Mundial de la Visió el passat 10 d’octubre, en col·laboració amb les associacions de pacients Màcula Retina i Acción Visión España. Amb aquesta campanya, que compta amb l'aval de la Societat Espanyola de Retina i Vitri (SERV), es busca conscienciar a la societat sobre la importància d'acudir a l'oftalmòleg una vegada a l'any a partir dels 50 anys i seguir uns hàbits de vida saludables per a cuidar la salut ocular i prevenir així la ceguesa evitable. Cal tenir en compte que en el món hi ha 2.200 milions de persones amb discapacitat visual i la meitat dels casos es podrien haver evitat amb una adequada prevenció1.
Sobre Novartis Oftalmologia
Novartis està reimaginant el tractament i la prevenció de la discapacitat visual i la ceguesa. En travessar les fronteres de la medicina i la tecnologia, estem desenvolupant teràpies gèniques revolucionàries, fàrmacs d'última generació i tecnologies transformadores per a malalties i trastorns que afecten a totes les àrees de la malaltia, des de la part frontal de l'ull fins a la posterior i en totes les etapes de la vida del pacient.
Aquest comunicat conté certes informacions anticipades sobre el futur, concernents al negoci de la companyia. Hi ha factors que podrien modificar els resultats actuals.
Sobre Novartis
Novartis està reimaginant la medicina amb la finalitat de millorar i prolongar la vida de les persones. Com a companyia líder mundial en el desenvolupament de medicaments, utilitzem la innovació basada en la ciència i les tecnologies digitals per crear tractaments transformadors en àrees amb necessitats mèdiques importants. En la nostra missió per descobrir nous medicaments, ens situem entre les millors companyies a escala global en termes d'inversió en recerca i desenvolupament. Els productes de Novartis arriben a més de 800 milions de persones a escala global i ens esforcem a trobar innovadores vies per a expandir l'accés als nostres tractaments. Més de 130.000 persones de més de 150 nacionalitats treballen a Novartis a escala global. Descobreix més en http://www.novartis.com
Novartis està a Twitter. Segueix-nos a @NovartisSpain
Per a contingut multimèdia de Novartis, visiti www.novartis.com/news/media-library
Per a qüestions sobre la web, si us plau, contacti amb [email protected]
# # #
Referencias
- World Health Organisation (2019). World report on vision. [online] Ginebra, p.5. Available at: https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/328717/9789241516570-en... [Accessed 25 Oct. 2019].